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[Actu] Second Dev-Chat
Par Norah le 20/1/2003 à 22:51:21 (#3064160)
Pour en revenir à nos moutons, le second dev chat est désormais prévu. Et cest même pour très bientôt. Puisque ce sera le Vendredi
-
Nous partons du principe qu'il s'agit de question sur le développement futur (lointain et proche) du jeu, par exemple "comment aurons nous des montures" etc. Si vous participez, que comptez-vous poser comme question ?
PS : préparez vos questions en anglais puisque l'ensemble du dev-chat se fera en anglais.
troll, flamming, flooding, spamming, hors sujet & co sont priés de passer leur chemin comme d'habitude n'est ce pas. :)
Par Loup Solitaire le 20/1/2003 à 23:00:30 (#3064242)
Par Orkactus le 20/1/2003 à 23:28:00 (#3064472)
Is that possible that in the future we could take flying transport to go on the highest mountains which are not accessible by walking and find on the top of them the strongest monsters we have ever seen on dereth, like mythologics monster for exemple.
Maybe fight during flying on a drawed up dragon :). Then, like you said, the lvl stop will increase in the next updates, so where will you find the empty place to put new mobs ? and then we arrive on my first question, it's a possibility :)
Next, will you increase the intelligent of the mobs because they are so bad, all the time they do block in trees, rocks, and other things on their way. Lots of people are using these bugs. I hope that you will increase this propriety.
[Thanks for listenning to me. You may leave and make the servers works better. Bye]
[] = Facultatif
:mdr:
P.S : J'ai oublié de traduite :)
[Bienvenue, voici les questions que j'ai en tête depuis 2 mois]
Est-il possible que dans le futur on puisse prendre des modules de transport aeriens pour aller sur les plus hautes montagnes qui ne sont pas accessible en marchant et trouver au sommet de ces montagnes les plus puissants monstres jamais vus sur Dereth :), comme des monstres mythologiques. Peut-etre combattre dans les airs sur le dos d'un dragon dressé :). Bien, comme vous avez dit, le pallier de lvl ( ou lvl max ) vas augmenter dans les prochaine versions, donc ou allez vous trouver la place vide pour incérer les nouveaux mobs ? et donc on arrive à ma première question, c'est une possibilité :)
Bien, allez vous augmenter l'intelligence des mobs parce qu'ils sont trop nuls, tout le temps ILS se bloquent dans les arbres, les rochers, et autres choses sur leur chemin. Beaucoup de gens utilisent ces bugs. J'espere que vous allez augmenter ce paramètre.
[Merci de m'avoir écouter, vous pouvez disposez et faire en sorte que les serveurs marchent mieux. au revoir :)]
Ork
Par Rioman le 20/1/2003 à 23:28:29 (#3064477)
troll, flamming, flooding, spamming, hors sujet & co sont priés de passer leur chemin comme d'habitude n'est ce pas. :)
oups :p
Par Ender le 21/1/2003 à 9:24:24 (#3065854)
or increase inventory storage at least....
how about a "loot all" and "sell all selected" option ?
Can we hope having a Linvak / Osteth teleport (for lvl 30 only)one day ? more than 30 minutes to run from linvak to arwic.... it is very long...
does crafted object will bring more money than 1 to 10 gold when self sold ?
************
traduction FR :
on vas avoir un coffre pour metre des items ?
le system de loot et de revente vas t'il etre ameliorer ?
on peut avoir un portail linvak / osteth pour lvl 30 si vous plais ?
mare de vendre un objet crafté qui m'as couté 5 000 pieces d'or pour la modique somme de 10 gold via l'inventaire
Par Ariendell le 21/1/2003 à 9:41:11 (#3065926)
Par nonoht le 21/1/2003 à 9:48:05 (#3065958)
to allow us tranfers between our own characters
2nd degrés
Par Badpupuce le 21/1/2003 à 9:48:13 (#3065959)
Hmm , pas la peine , je sais ou est la sortie :D
Par Valael le 21/1/2003 à 9:51:36 (#3065978)
- Do you plan to add high lvl content on Osthet and Omishan , on some specials areas ?
- Do you plan to add more specialised items , like armor/shield defenser only , or magical item zealot only etc etc ?
- Don t you think that pvp isn t balanced , because of player's lost of realm points when they're killed , so it isn t appealing to go in pvp area if it is always the same players ( lvl 50 ) who kill on sight and "farm" realm points? Pvp is hardcore player only for the moment :(
Excusez mon anglais mais le principal , c est de se faire comprendre ^^ , je ne pourrais pas etre la ce soir la mais si quelqu un a envie de poser ces questions ce serait tres sympa ...
Par Ender le 21/1/2003 à 9:52:49 (#3065987)
[traduit] vous pouvez remetre l'xp des tyrant, par ce que j'arrive plus a XP solo :p
bon, ok, j'ai un peut defomré tes propos bad :p mais C T drole ;)
*sort aussi*
en fait non, rajout :
"/friend status" is bugged (dont show online/offline players, but juste the list of our friends) in french version, will it be fix one day...?
can the title of players be removed in the alegeance windows ? when we look for membrers, we just see "franc-tenacier" and not the rest of the name because of too many character
is it possible to see online player of our alegeange directly (not by adding each member to friend list) in the futur ?
Par Typhon Krazilec le 21/1/2003 à 9:58:16 (#3066020)
Or, couldn't you ban them ?
Par Rioman le 21/1/2003 à 10:08:03 (#3066075)
Provient du message de Ariendell
to get inside the houses (in towns - inutile) :)
Will it be possible to enter (? pas sûre du mot là) and visit the houses in towns? And if yes, when? :D
Par Ariendell le 21/1/2003 à 10:22:46 (#3066150)
Je suis meilleure pour traduire une page d'ADD que pour demander un truc simple en anglais :ange:
Par noodles le 21/1/2003 à 10:58:55 (#3066411)
Par Rollback le 21/1/2003 à 11:00:00 (#3066417)
For example, let say Guild House with chests, a LS, a banner of some kind, etc. and protected by one or more gardians (the number depending of the average of guild members' pk rating), as we can see near faction controled resource mines.
Another example would be a Farm looking like a Guild House (protected by a gardian as well) surrounded by special beasts giving special trophies for crafting. Of course, theses trophies would be needed for a real interesting crafting system (not a system which gives you crap products, only ten pourcent better than the average loot, sorry for the troll).
Par -Nok- le 21/1/2003 à 11:04:25 (#3066452)
- Are you planing on adding a real roleplay content in your game, with big events and stuff like that ? Some people, that haven't played AC1 are having a hard time finding informations about the world surrounding us
( Quand verrons nous un réel contenu roleplay apparaitre, avec des évènements, etc. On nous a promit l'evolution de l'histoire, mais pour ceux n'ayant pas joué à AC1, il est assez difficile de trouver des infos concernant cette histoire)
- When will the friend list bug be fixed ?
( le bug de la friend list sera-t-il réparé un jour ? )
- Will helmets ever be available ?
(verrons nous un jour des casques ou chapeau de mage apparaitre ? )
- What about chest and banking ?
(Qu'en est il du système de coffre et de banque ?)
- Will we have special items that can only be worn by a certain class (e.G defender shield) with special bonuses.
(verrons nous apparaitre des items spécifiques à une spécialisation donnant un bonus spécial, comme par exemple un bouclier spécial défenseur)
- What about boats and the deeps of sea ?
(qu'en est il des bateaux et de l'exploration des fonds marins ?)
- What about mythic monster, such as dragon, that would need an important group to be killed (20 hi lvl for example)
( y aura-til des monstres "mythiques", comme les dragons, ne pouvant pas être tué par un groupe de moins de 20 personnes ?
- Will we ever be able to buy or rent a guild house, or a house for myself and my family ?
(aurons nous la possibilité d'acheter ou louer une maison pour notre guilde, et même question au niveau maison personnelle et familiale)
- What about name changes ? (not a complete change, but at least being able to add a family name)
(aurons nous un jour la possibilité de changer de nom, pour ajouter un nom de famille)
Par Typhon Krazilec le 21/1/2003 à 11:10:00 (#3066495)
EDIT pour pas flouday :
La friends list marchait parfaitement bien chez moi ce dimanche (avant hier).
Par Ariendell le 21/1/2003 à 11:11:27 (#3066500)
Provient du message de -Nok-
Ok here we go :
- Are you planing on adding a real roleplay content in your game, with big events and stuff like that ? Some people, that haven't played AC1 are having a hard time finding informations about the world surrounding us
( Quand verrons nous un réel contenu roleplay apparaitre, avec des évènements, etc. On nous a promit l'evolution de l'histoire, mais pour ceux n'ayant pas joué à AC1, il est assez difficile de trouver des infos concernant cette histoire)
A partir de février la storyline sera développée, source KK sur les forums accmty.
- When will the friend list bug be fixed ?
( le bug de la friend list sera-t-il réparé un jour ? )
- Will helmets ever be available ?
(verrons nous un jour des casques ou chapeau de mage apparaitre ? )
Oui, ils sont déjà en train de travailler les graphismes, et de penser à comment les introduire, sources dev chat de novembre.
- What about chest and banking ?
(Qu'en est il du système de coffre et de banque ?)
Ils y réflechissent, hélas ce ne sera pas implémenté avant 6 mois selon KK, source forums accmty.
- What about boats and the deeps of sea ?
(qu'en est il des bateaux et de l'exploration des fonds marins ?)
Turbine a des idées de développement là-dessus, mais préfère ne rien dire pour le moment, vu que rien n'est encore sûr à 100%. Quoiqu'il en soit, ils ont envie de développer cet aspect du jeu, on peut donc parier que cela sera présent dans un futur plus ou moins proche. Source site de Turbine sur AC2.
- Will we ever be able to buy or rent a guild house, or a house for myself and my family ?
(aurons nous la possibilité d'acheter ou louer une maison pour notre guilde, et même question au niveau maison personnelle et familiale)
Ce n'est pas prévu pour le moment, source KK forums accmty.
J'ai répondu aux questions dont je connaissais les réponses :)
Edité: Typhon ah bon? Avant-hier elle ne marchait pas encore chez moi, depuis quand est-il réparé chez toi? :confus:
Par Rioman le 21/1/2003 à 11:44:36 (#3066719)
Provient du message de Typhon Krazilec
J'ai testé aujourd'hui ça marche pas :/
Le bug de la friends list est réparé, en tout cas, elle fonctionne parfaitement chez moi (je joue avec un client fr).
Tu joues sur quel serveur ?
Par Lyla FleurduLys le 21/1/2003 à 16:27:09 (#3069079)
Par Rioman le 21/1/2003 à 16:34:44 (#3069144)
Provient du message de Lyla FleurduLys
Are you planning on adding a "/ who" slash command?
Est ce que l'insertion d'une commande /who all /who xxx est envisagée ? ( si quelqun aurait la gentillesse de le traduire en Anglais, mon vocabulaire n'a pas assez de contenu ... :merci: )
Par Lagoon le 21/1/2003 à 16:40:51 (#3069211)
Any buffed class can kill anyone in two hits past level 45 (full buffed mages even hitting for 800+ area of effect damage), that sure isn't fun and make fights really short, or you could increase the maximum HP, actually it's pretty ridiculous that 45-50 only has a 25hp increase, when weapon damage increase dramatically.
Par Gladia le 21/1/2003 à 18:14:29 (#3069771)
ma question a moi:
"Are you planning to add special Kingdom channels, that only those who are in the same kingdom can read?
It would be great on KvK server, to organise actions. I'm playing on Coldeve Server, Thank you."
Je sais pas si c'est tres clair, alors qu'il y a des bons traducteurs dans le coin ;)
En francais:
"Pensez vous un jour implementer des channels specifiques aux differents royaumes, afin que ceux-ci puissent s'organiser plus facilement, surtout lors de conflitsur les serveurs KvK. Je joue sur Coldeve, merci."
Bon courage et merci à ceux qui essayeront de relayer toutes ces questions :)
Par Rioman le 21/1/2003 à 18:22:33 (#3069818)
Provient du message de Gladia
Tiens j'y avais pas pensé c'est une excellente idée. Mais faut pas rêver, vu que les nouveaux chats font encore planter le serveur faudra attendre un tit peu pour qu'ils en ajoutent encore ^^
Salut,
ma question a moi:
"Are you planning to add special Kingdom channels, that only those who are in the same kingdom can read?
It would be great on KvK server, to organise actions. I'm playing on Coldeve Server, Thank you."
Sinon "Are you planning on adding per-kingdom general channels" suffit amplement :)
@Lagoon : Deja si les tanks pouvaient avoir plus de points de vie que les casteurs ça serait pas de refus, genre dans les 1500.
Par Norah le 23/1/2003 à 11:58:31 (#3082833)
Par Ariendell le 23/1/2003 à 13:01:15 (#3083296)
Par keillec le 23/1/2003 à 13:26:45 (#3083454)
the lvl of mining is too smal , i would like de mining is a very class of crafting.
would you change that ?
toolmaking are only three lvl of skill. more lvl ? ( ex:for construction)
more tool for crafting are none ?
je suis pas tres bon en anglais :(
mais mes question sont :
le minage est facile est pas assez important pour le craft, et il n'y a que 1 niveau de minage, cela changera t il permettant d'avoir des mineurs specialise ?
il n'y a que 3 niveau d'outils, d'autre niveau ?
de nouveau outils pour les artisanats qui n'en ont pas ? ( ou pour les maisons ... )
Par Roniz le 23/1/2003 à 14:15:00 (#3083772)
I mean they are still damn slow even after january patch, as i can outrun them out of radar within few sec ( not a SO big deal when XPing, BUT they are USELESS in PvP/RvR. I am Elementalist, but i can't use that spec most of the time, since pets are still far behind when i'm attacking ennemies... Kinda pointless beeing that class :( .. )
Thx to look look into it, and i hope something will be done ( i still dont see what 've been done to pets in january patch )
Bulba'Zar , Elementalist 48
Redemption , guilde Dominion
Par Aldaris le 23/1/2003 à 14:24:48 (#3083854)
jsute une question comme ça
"Are you planning to add news skills ?)
Par sank le 23/1/2003 à 14:37:50 (#3083958)
En francais, ca donnerait un truc du genre :
"Bonjour, je voudra savoir si il seront possible d'add un peu de spice au loot so that on peut craft problemes sans. Merci vous."
Ok je sors...
Par Norah le 23/1/2003 à 14:45:46 (#3084014)
Provient du message de Aldaris
" Are you planning to add a news skins ?"
jsute une question comme ça
C'est prévu ça, ils en avaient déjà parlé au précédent dev chat. :)
Par Aldaris le 23/1/2003 à 14:47:42 (#3084024)
Par Norah le 23/1/2003 à 14:48:44 (#3084034)
Par Aldaris le 23/1/2003 à 14:50:57 (#3084049)
Par noodles le 23/1/2003 à 14:51:03 (#3084052)
Par Norah le 23/1/2003 à 14:53:14 (#3084063)
Provient du message de noodles
Are you planning to add a "silent walk" and "hide" mode?
Je trouve que ce genre d'option est contraire aux mmorpg. Qui se veulent des endroits ou l'on puisse communiquer. Avec ce genre d'option possible de plus en plus vont se mettre en invisible ou en "silent walk" et plus personne ne se parlera. Résultat tout le monde jouera dans son coin. Autant jouer à un jeu solo. M'enfin c'est mon avis ;)
Par noodles le 23/1/2003 à 14:59:51 (#3084113)
De la à ce que plus personne ne ce parle, faut pas exagérer.
PS: en plus , certaines attaques humaines sont irréalisable en solo, là c'est possible.
PPS: ou passer dans une salle pleine de monstre, sans se faire remarquer peut aussi avoir ces avantages.
Par Ender le 23/1/2003 à 15:01:33 (#3084125)
Par Gir_the_space doggy le 23/1/2003 à 15:08:02 (#3084169)
i'll try to explain shortly what i was thinking about :
I tought it would be great if a character could perform an attack only with an other character (example: defender+defender= double strike, or, Sorcerer+ranger = exploding arrows)
I know it would be difficult to make this work good
It would need a Glowing-icon-thing, appearing when one of the characters launched a "group skill", and dedicated to warn the player (one from the fellow) that he must perform the special move in the ten next seconds or it'll fail (or something like that :) ) and then the two characters perform the attack.
Par Loup Solitaire le 23/1/2003 à 19:54:40 (#3086677)
Par Oracle le 23/1/2003 à 20:56:28 (#3087152)
Provient du message de Norah
Merci de la précision, je me serai effectivement fait avoir :D
Hop je remonte. N'oubliez pas que c'est ce soir, du moins après la soirée, donc dans la nuit. Ne vous trompez pas et n'attendez pas la nuit de Vendredi à Samedi. C'est bien la nuit de Jeudi à Vendredi.
"Envisagez vous d'améliorer l'alias ;target pour qu'il permette de tell quelqu'un ?"
/tell ;target Ok Wigjgargkizbu..ru..glu.. enfin toi là, je t'achète ton arc
"Possibilitée d'agrandir encore plus les fenetres de chat qui ont une taille limitée ?"
"Possibilitée de réduire/agrandire la fenetre Examine ?"
"Possibilitée de poser un filtre sur "v" pour laisser le choix aux joueurs d'afficher monstres/portails/joueurs/pierre de vie ?"
"Envisagez vous d'ajouter une surbrillance ou une sorte de cadre de selection dans le mini panneau de groupe lorsque l'on selectionne quelqu'un du groupe ?"
Par Lyla FleurduLys le 23/1/2003 à 21:11:49 (#3087288)
Par Ender le 24/1/2003 à 0:41:55 (#3088488)
Azeraphel_Turbine : ** The Dev Chat will begin in 15 minutes for AC2**
et tujours tt seul :p et je V surement aller dodo dans 30 min :) lol, V les dlinder de question pendant 15 min si je suis alone :p
Par Rioman le 24/1/2003 à 0:47:29 (#3088514)
Par Loup Solitaire le 24/1/2003 à 0:49:14 (#3088520)
Au fait:"Azeraphel_Turbine : ** The Dev Chat will begin in 15 minutes for AC2**"
Enfin bon,ça doit plutot faire 12 mn environ,maintenant!:)
Par Norah le 24/1/2003 à 0:49:31 (#3088522)
Par Ender le 24/1/2003 à 0:49:45 (#3088524)
Par Solanne le 24/1/2003 à 0:50:23 (#3088530)
Par Ender le 24/1/2003 à 0:50:54 (#3088533)
Par Loup Solitaire le 24/1/2003 à 0:51:35 (#3088537)
Par Norah le 24/1/2003 à 0:51:35 (#3088538)
Par Ender le 24/1/2003 à 0:52:56 (#3088547)
Par Loup Solitaire le 24/1/2003 à 0:54:16 (#3088552)
Par Norah le 24/1/2003 à 0:55:17 (#3088556)
Par Loup Solitaire le 24/1/2003 à 1:04:42 (#3088609)
Par Ender le 24/1/2003 à 1:04:56 (#3088612)
y as plus qu'a attendre :)
Par Loup Solitaire le 24/1/2003 à 1:07:16 (#3088618)
Par Norah le 24/1/2003 à 1:10:31 (#3088628)
Par Ender le 24/1/2003 à 1:11:59 (#3088636)
en avant premiere
Par Ender le 24/1/2003 à 1:28:27 (#3088710)
kentroop_turbine dit : Yes, we have a fix for this issue in Feb.....
kentroop_turbine dit : We also made a number of performance improvements related to sound for February...we hope these fixes clear up the majority of problems that some players have been having with sound and client performance.
CorganoAlpha dans AsheronsCall demande : Does tactician adept affect anything?
kentroop_turbine dit : For February, we made it so that xp spent in Tactician Adept increases the "to-hit" chance for your turret....
kentroop_turbine dit : Also, we are planning on making a significant change to Tacticians...the damage of your turret is now linked to your ammo skills, not the turret skill itself...the turret skill now determines vitals and armor, and base "to-hit" of the turret...
kentroop_turbine dit : Also, the ammo skills now have to be reapplied every so often...
kentroop_turbine dit : Single barrel and Armor-piercing every 10 minutes...
kentroop_turbine dit : the rest every 5 minutes
Ender_de_Spades dans AsheronsCall demande : how about a "loot all" and "sell all selected" option ?
kentroop_turbine dit : For February, we are planning on having "loot all" and "transmute all" buttons on the corpse ui...
kentroop_turbine dit : The transmute all button we have nicknamed the "Hoover"
Pyro1779 dans AsheronsCall demande : As it stands right now armor on Livank is almost pointless. Since you die in 2-3 hits with or without armor. Will armor ever be made useful for pvm on Linvak?
kentroop_turbine dit : We currently have plans to increase the effectiveness of armor, especially at the higher levels...the challenge for us is to not overly unbalance the PvP game, while at the same time acknowledging with our changes the elder PvM game
kentroop_turbine dit : We have a number of changes we're thinking of making to the treasure system in general, which should help with the "2-3 hit" issue...more info on that as we get closer to releasing it in an update
MauMuraKaomate dans AsheronsCall demande : Is the dev team aware of the issue of "portal camping," and if so, what plans are being made to address it?
kentroop_turbine dit : Yes, we're aware of the issue...we're discussing a couple of different solutions...one of them might be to offer some sort of temporary invulnerability to players as they enter a portal...but of course that solution presents some issues as well...
kentroop_turbine dit : another solution for normal worlds is to not have any portals enter directly into a KvK area...but this does nothing for DT, CE, or SR
kentroop_turbine dit : We've gotten a lot of feedback from players on the issue, and we're interested in getting more...we hope to have a solution soon.
Mattekar dans AsheronsCall demande : What is happening with "Neutrals"? Will the remain the "fourth kingdom with no love"?
kentroop_turbine dit : I think the vast majority of players who choose neutral are choosing to not be a part of PvP or KvK...not choosing a philosophical stance...so the direction we'll be moving in is to limit the pk exposure of those neutrals on normal worlds...
kentroop_turbine dit : this includes reducing exposure to pk while on quests, or any other significant content
kentroop_turbine dit : It may take us a few months to cover all the bases...but it is the direction we're going in...
kentroop_turbine dit : because of that...we have no current plans of making "Neutral" a fourth Kingdom
Sir_Aether dans AsheronsCall demande : The Spectral Weapons presented at the End of Beta looked awesome. Will we ever see that style of weapons in-game sometime soon?
kentroop_turbine dit : Soon after February, there will be a cool weapons quest in AC2, some AC1 Atlan goodness, but all AC2 style.
MBB4321 dans AsheronsCall demande : Any plans to make some of the 'less useful' skills 'useful' again?
kentroop_turbine dit : One of our biggest priorities over the next several months will be to do a complete reevaluation of all the skills...fixing up broken or less-useful skills, reworking some skill trees to a certain extent in order to help less fortunate templates...
kentroop_turbine dit : short-term, our focus will be identifying skills which still do not work, or have reduced functionality...longer-term, we have some ambitious goals about the nature of skills and character identity as it relates to those skills...
kentroop_turbine dit : I know I'm being vague...but we here think it will be really cool, and we'll share the details with you the closer we get to implementation
TubalCain__ dans AsheronsCall demande : Any plans to show more details on magic items? It'd be nice to know if I picked up a +6 ring v. a +2 ring, etc..
kentroop_turbine dit : Yes, this is something that's been annoying us for a long time...but it was unfortunately very hard to fix correctly.
kentroop_turbine dit : We're planning on March...items and effects should finally tell you their effect and their magnitude
kentroop_turbine dit : also, skills examination should give you nearly all the pertinent details about what they do...
zidion423 dans AsheronsCall demande : When are we going to see new armor and helmets? The armor and helmets was the one thing I loved in AC1.
kentroop_turbine dit : Helmets will be introduced very soon...probably in March...new armor sets will not be far behind.
Plague_Queen dans AsheronsCall demande : Are there any plans to re-evaluate the 2/5 skills in many spec lines? Many find them useless to use with that ratio.
kentroop_turbine dit : Some players really like the strategic nature of 2/5 skills, others are...less enamored.
kentroop_turbine dit : Part of our overall skill review will be gauging whether a specific template is over-burdened with 2/5s....
kentroop_turbine dit : I think in the end, we will use more long-term passive skills, or even permanent passive skills, to better create a sense of character identity...2/5s certainly aren't going away, but there will be some changes in the long term
Kythyn dans AsheronsCall demande : Can you help us understand how the maximum armor rating is achievable?
kentroop_turbine dit : First, especially at the lower levels, the max armor cap is generally achievable with a combo of equipment and skills.....
kentroop_turbine dit : that said, it certainly isn't achievable at the higher levels...the max armor cap was meant as a catch-all fail safe, so that even as content advanced and armor got more powerful (as content tends to do), that there were still some limitations...
kentroop_turbine dit : It was a mistake for us to display the number so prominently...since after a certain level it no longer has significant relevance to reality
kentroop_turbine dit : We'll remove the display at some point, or in our tweaking of armor, perhaps the number will have relevance again, and we'll keep it.
LightFury dans AsheronsCall demande : When are we gonna get more quests for higher levels?
kentroop_turbine dit : There's a couple of very cool quests for the high levels in Feb...and that trend will only continue as the population of the game continues to mature and level...
kentroop_turbine dit : but also, we still have a significant portion of our playerbase who are between levels 19-25...so we will also continue to do mid level content
kentroop_turbine dit : Like we did in AC1, some months will be more mid-level focused, some more high-level, some an eclectic mix...but we have the benefit in AC2 of getting specific statistics on the levels of our players, allowing us to tailor content better.
Keth_Turbine dit : Unfortunately I lost the player's specific question, but there was a question about easing teleporting between Osteth and Linvak Massif... (c'etais moi !!!! ouais !!! 2 fois !!!)
kentroop_turbine dit : Probably for March, we will be introducing a dynamic in which players will have more recall options which should alleviate that specific problem
Loup_Solitair dans AsheronsCall demande : What about the storyline? Do you plans to start it in February?
kentroop_turbine dit : We're really excited about the start to our storyline in Feb...this will be one of the most enjoyable quests in the AC franchise...and I think it really highlights the strength of the game experience in AC2...it's really cool.
SMooSH_Space dans AsheronsCall demande : Swift Killer - Lowers CD on Items. Armor is an item. Does it work or no? If not, why?
kentroop_turbine dit : Swiftkiller, like its AC1 counterpart...only quickens weapons...unlikely to change
Ganthorp dans AsheronsCall demande : Why does dying damage items? It would be more fun if we could all customize our clothing color! More uniqueness!
kentroop_turbine dit : For February, successful dyeing will not damage items...but unsuccessful dye attempts will continue to damage items...yes, dyeing is a fun and frilly exercise...but nothing in Dereth happens without peril...
kentroop_turbine dit : Seriously, though, we are always happy to introduce opportunities for item sinks...but we never intended for successful dye attempts to damage the item
Sandason dans AsheronsCall demande : Any new character creation attrabutes (attribute ?) in the mix for the future?
kentroop_turbine dit : I don't think that we will be introducing character attributes during character creation any time soon...
kentroop_turbine dit : One of the guiding goals of AC2 was to make sure that players made their interesting choices as they played and learned, not while they didn't know the consequence of their choices...
kentroop_turbine dit : That said, I think that we will try to "spice" up character advancement, adding another level of depth to the current skill system -- allowing players to better identify themselves as a truly specialized character, unique and interesting
kentroop_turbine dit : Oh, apparently, the questioner meant faces and physical customization...
kentroop_turbine dit : short answer: Yes, that is on our plate of things to do...but some other important art tasks are coming first...
Plaidonious dans AsheronsCall demande : What are the chances of seeing future developer or employee lead raiding parties or battles, where say Admins took control of creatures in the game and organized some kind of event or assault on certain town or areas?
kentroop_turbine dit : Actually, this is something we're really excited about...Turbine and MS are working very hard together to offer this form of entertainment for everyone soon...
kentroop_turbine dit : expect to see more Live operations throughout the Episode...there is no firm ETA...but this is definitely something that will be a larger part of the AC2 experience
esoteric_schizoid dans AsheronsCall demande : When will we begin to see the MANY broken/useless skills fixed, and do you have any idea which those might be to start off with?
kentroop_turbine dit : First, I think that having the skill info panel helps this situation slightly...the lack of any information about a skill helps contribute to players thinking they do absolutely nothing...
kentroop_turbine dit : which, unfortunately, sometimes has been true...other times it was that the skill was only useful in certain situations which were hard to know unless you had specific information...
kentroop_turbine dit : Off the top of my head, I don't have a list of the specific skills we're fixing in Feb. or planning on fixing in March...
kentroop_turbine dit : That said...something that we said we were going to do back in Nov. and which we didn't do a good job of before the Jan. episode...was identifying specifically those skills which we are planning on fixing...
kentroop_turbine dit : allowing players to chime in on what their views were...
kentroop_turbine dit : this is something we will resume for February.
Lila_MS dit : One last question folks..
Shad0wBlade dans AsheronsCall demande : What kinds of changes are being made to the inventory system? and can you give an example?
kentroop_turbine dit : We're working on a number of things for March...not all of which I'm 100% sure will get in...this falls under the "difficult and time-consuming" code changes, unfortunately...
kentroop_turbine dit : But first, for March, we're planning on introducing slightly more pack space, with 3 extra packs... (YESSSSSSS !!!!!!!!!)
kentroop_turbine dit : so the main pack will be 42, and you'll have 3 sidepacks of 12 each.(merci mon dieu ! y as une justice !!!)
kentroop_turbine dit : There are some other things we're working on...a better sorting system, a way to "lock" items so that you don't inadvertently craft them...but I'll talk in more detail about them as we get closer to March.
Lila_MS dit : That concludes our chat for tonight. Thanks for showing up folks.
Lila_MS dit : Sorry we couldn't get to everyone's questions but I will be going through the all the question submissions and sending some of them off to Turbine and MS to answer.
Lila_MS dit : A big thanks to Ken Troop for being such a trooper (groan) and answering all the questions single-handedly!
kentroop_turbine dit : Thanks everyone...good night
Lila_MS dit : Have a good night all!
*regarde l'heure...devrais etre couché depuis...2H 1/4....je V etre mort demain.... good night too :)*
Par Norah le 24/1/2003 à 2:11:05 (#3088835)
Par Eolia le 24/1/2003 à 2:22:11 (#3088871)
Par Rioman le 24/1/2003 à 2:36:11 (#3088911)
Provient du message de Norah
J'avais mis deux questions, cette la et :
rioman vient d'ouvrir le bal :D
There is some serious lack of comunication during servers down, and SotN doesn't give any helpful information. Could you guys take a litle more care of your dear customers?
Dommage j'aurai préféré qu'ils répondent a la deuxième...
J'aimerai rajouter que personnellement j'ai trouvé ce chat bcp moins fun que le premier, ou plusieurs membres de l'équipe et lila participaient, déconnaient entre eux. Et la "désormais traditionnelle dernière question pour déconner" (cf : dernier dev-chat) n'y était pas.
Je sent que soit c'est juste pas son jour, soit les dev sont pas au haut de leur forme (plus de bugs/problèmes que prévus), je sais pas ce que vous en pensez.
Tout de même quelques très bonnes nouvelles/réponses intéressantes genre :
bientôt 42+3x12 places supplémentaires dans l'inventaire
bientôt plus d'infos sur les skills (parce que les degats sur un buff c'est pas très intéréssant)
le fait que les anneaux/amulettes ne disent pas le bonus qu'elles donnent enerve les dev (lol je les vois bien en train de stresser devant l'anneau - gollum style).
Sur ce, il se fait tard, c'est l'heure d'aller se connecter :D
Par ~ Shamilda ~ le 24/1/2003 à 2:38:12 (#3088915)
Par Lagoon le 24/1/2003 à 2:45:55 (#3088933)
Hopla account closed ebay me voila :)
Par Loup Solitaire le 24/1/2003 à 2:59:45 (#3088956)
-résolution des bugs avec le son en février
-boutons "tout prendre" et "tout transformer" prévu pour février(sur les corps uniquement,heureusement)
-armures plus efficaces,spécialement à haut-niveau dans quelques temps(pas de date)
-Turbine est au courant du camping de portail,et réfléchit à une solution
-les neutres en deviendront pas un royaume à part entière
-peu de temps après le patch de février,Turbine compte ajouter une quête pour obtenir des armes aussi intéressante que les Atlans dans AC1,mais dans le style d'AC2
-plus d'infos sur les objets magiques en mars
-casques ajoutés probablement en mars,et de nouvelles armures seront également ajoutées relativement peu de temps après
-impossible d'atteindre le maximum d'armures pour le moment(même avec les skills appropriées),ce nombre sera enlevé plus tard,sauf si les changements prévues sur les armures le rendent à nouveau significatif
-nouvelles quêtes pour haut-level en février,et de nouvelles quêtes continueront d'être ajoutées dans le futur
-nouveaux moyens de recall prévus,ils seront probablement ajoutés en mars
-début de la storyline en février(marrant que sur la dizaine de question que j'ai posé,ils aient répondu à celle concernant l'histoire!:) )
-swiftkiller(réduction du "combat delay")n'agit que sur les armes,et non les armures
-en février,teindre une armure ne lui fera plus de dégâts en cas de réussite
-pas de caractéristique de persos comme dans AC1 durant la création,mais plus de profondeur dans le système de skills(à mon avis,kentroop a feint de se méprendre sur le sens pour pouvoir placer cette réponse),et ils ajouteront plus de caractéristiques physiques durant la création du personnage(mais ce n'est pas un travail "d'art" prioritaire pour eux)
-des employés de Turbine/MS prendront le contrôle de mobs et/ou organiseront des raids sur les villes
-beaucoup de modification sur les skills(entre autres rendre certaines skills plus utiles et/ou intéressantes)dans les mois à venir
-main pack de 42 cases,et3 packs de 12 cases prévus pour mars,ainsi qu'un meilleur système de classement,et un moyen de lock des items pour éviter de les crafter/vendre par inadvertance
Beaucoup de bonnes choses à venir,donc!:)
Sinon,oui,dommage qu'il n'y ait eu qu'une partie de l'équipe de Turbine,mais bon....
Je pense que ce n'est que passager,et que le prochain dev-chat ressemblera plus à celui de novembre(je penche pour la 2° hypothèse de Rimoan,car il n'y a pas eu de dev-chat en décembre)!:)
et pour switcher d arc a 2 armes ?
Par Sheherazade le 24/1/2003 à 3:10:16 (#3088972)
flute :(
Sheherazade
Par Cyssou le 24/1/2003 à 5:01:17 (#3089163)
Pour reprendre l'expression d'Eolia : les montly update de turbine rox ....
:D
Et un gros merci à Ender pour son post ! tu as toute ma grattitude et je penserais a tes petits yeux tout collés demain :ange: ;)
Allez zou , au dodo !
Bonjour
Par Lila_Yee le 24/1/2003 à 6:39:33 (#3089247)
My name is Lila Yee and I'm the AC2 Community Relations manager. I noticed in the chat tonight someone by the name of Ender_de_Spades made a comment that we should take a look in your forums for questions. I came to see what questions you have. And to select a few to pass to the AC2 team.
I don't speak or read French, so if you have a question please post it in English and I'll do my best to reword it for the team. :)
PS: Took me about 15 mins before I finally got myself registred for your forum .:)
Par Ascarnil le 24/1/2003 à 7:47:43 (#3089328)
Par ananda le 24/1/2003 à 7:55:07 (#3089347)
Yes Welcome ! :)
Par Valael le 24/1/2003 à 8:43:25 (#3089452)
Lila , there is many questions on this topic , but i've got one more :) :
Are you planning to add high level content on Osteth and Omishan , in some specials areas , because there isn't reasons for high level tumeroks and humans to go back their wonderfull homelands at the moment .
Par Nexath le 24/1/2003 à 8:47:06 (#3089461)
:amour:
Par LeChuck le 24/1/2003 à 8:48:27 (#3089464)
Re: Bonjour
Par Eolia le 24/1/2003 à 11:29:47 (#3090191)
Provient du message de Lila_Yee
Hi folks.
My name is Lila Yee and I'm the AC2 Community Relations manager. I noticed in the chat tonight someone by the name of Ender_de_Spades made a comment that we should take a look in your forums for questions. I came to see what questions you have. And to select a few to pass to the AC2 team.
I don't speak or read French, so if you have a question please post it in English and I'll do my best to reword it for the team. :)
PS: Took me about 15 mins before I finally got myself registred for your forum .:)
on y crois tous :mdr:
ps : y a des fautes en + :p
Par ~Thorgal Aegirsson~ le 24/1/2003 à 11:31:11 (#3090205)
Je crois même me douter de l'identité du plaisantin :rolleyes:
Par Norah le 24/1/2003 à 11:47:45 (#3090308)
Par Ariendell le 24/1/2003 à 11:49:11 (#3090320)
I've got a few questions, sorry for my bad english :rasta:
1/Will it be possible to get into the houses in the near future? (oui j'y tiens hein :D)
2/Would it be possible to see some librarys with books you can read. Books could tell the story of Dereth, and also some fun lore (things not always important, just there for fun :)). A quest could be possible (seek some books for the library for example) and we may gain access to the books with important lore doing it.
3/ Cooking ! I want to cook cakes and maybe some drinking? :D
4/Will there be something to do in the towns (and especially Osteth and Omishan towns) to attract high lvls?
Thank you for reading my awfull english
:D
Par -Nok- le 24/1/2003 à 11:52:03 (#3090347)
What is the real point about quest point ? Do they have any effect on our chars ?
Par Serafel le 24/1/2003 à 12:01:04 (#3090411)
Sinon ariendell pour boire y a les potions ca fait un de ces effets (et le bruitage est vraiment celui d'un ivrogne qui picole son rouge "la villageoise" :D)
Par Ariendell le 24/1/2003 à 12:02:09 (#3090426)
Moi je préfère les trucs inutiles :D
Pour ça que je propose mes trucs pas forcément très utiles à moi :ange:
Par Serafel le 24/1/2003 à 12:05:30 (#3090454)
Provient du message de Ariendell
Lol Serafel :p
Moi je préfère les trucs inutiles :D
Pour ça que je propose mes trucs pas forcément très utiles à moi :ange:
euh ... picoler des potions de vitesse ou de "heal over time" a son mariage c'est pas tres utile non plus :D
Par Ender le 24/1/2003 à 12:17:03 (#3090531)
prions mes amis, prions :)
Par Rioman le 24/1/2003 à 12:49:57 (#3090728)
Provient du message de Norah
Je pense aussi que c'est la vraie. Si c'est le cas tu devrais faire un persistant avec un titre en anglais pour lila yee et avec des règles strictes dedans genre que des questions/propositions et que en anglais.
Détrompez vous, il y a de forte chance que ce soit la vraie pourtant. :) Néanmoins je vais surement vérifier en demandant sur le forum officiel.
Par ~Kriss de Valnor~ le 24/1/2003 à 13:03:17 (#3090852)
Et il n'y a qu'une faute dans son post.
Courante, en plus.
Heya Lila, very nice of you to take the time to post here !
We're obviously gonna make a special post for you, so that you won't have to suffer our language and check what's in french and what's in english :)
Thanks a lot :)
Par Eolia le 24/1/2003 à 13:09:30 (#3090898)
Par Loup Solitaire le 24/1/2003 à 13:47:03 (#3091162)
I add a question based on the second idea of Ariendell:Can we hope to see books and parchments we can use to write misc informations(like coords,story,etc...)?
Par Nexath le 24/1/2003 à 14:16:36 (#3091327)
mais la pi être trop tard :p
Par Solanne le 24/1/2003 à 14:18:50 (#3091339)
Provient du message de Nexath
pour être sur fo qu un admin trace sont ip !
mais la pi être trop tard :p
Qu'importe, rien n'empeche de faire un recueil de questions et de le recopier même apres sur le forum officiel. Ce n'est jamais perdu :)
Par Nexath le 24/1/2003 à 14:19:59 (#3091345)
mais c était juste pour au cas ou :p
Par Ariendell le 24/1/2003 à 15:19:32 (#3091709)
Provient du message de Nexath
pour être sur fo qu un admin trace sont ip !
mais la pi être trop tard :p
C'est déjà fait :D
*note que Norah a édité son message*
Par ~Thorgal Aegirsson~ le 24/1/2003 à 15:28:33 (#3091755)
Si c'est vraiment Turbine qui vient taper un oeil ici, faudra que les "ouin ouins" apprennent l'anglais maintenant, plus d'excuses :)
Par Ariendell le 24/1/2003 à 15:32:59 (#3091784)
Pour l'instant, il semblerait que ce soit effectivement la vraie :)
Par Lyla FleurduLys le 24/1/2003 à 16:48:38 (#3092297)
Par LeChuck le 24/1/2003 à 16:52:51 (#3092328)
Provient du message de Lyla FleurduLys
La vraie Lyla C'est moi :ange:
:mdr:
Par Hannibal le 24/1/2003 à 17:04:48 (#3092403)
Amicalement :D
Par LeChuck le 24/1/2003 à 17:06:24 (#3092411)
Provient du message de Hannibal
Vu le spam débile et hors sujet qui a exploser aprés le post, elle est pas prés de revenir ( si c'etait effectivement la vrai, ce dont je doute quand même ).
Amicalement :D
Elle ne cause pas le français ;)
Par Hannibal le 24/1/2003 à 17:16:44 (#3092485)
Mais tu piges pas ce que je veux dire, pas grave.
Enfin si tu piges, puisque tu te justifies... bah.
Par Rioman le 24/1/2003 à 17:19:16 (#3092509)
Provient du message de Hannibal
Clair ça fait peur.
Vu le spam débile et hors sujet qui a exploser aprés le post, elle est pas prés de revenir
Par bhalou le 24/1/2003 à 17:38:33 (#3092667)
De la a penser que ce post reste toujours en première page il n'y a qu'un pas.;)
Vivi avec la bannière : Ici a poster un membre éminent du Team Turbine : LYLA elle même :bouffon:
Bon ok je -----> []
Par Lyla FleurduLys le 24/1/2003 à 17:40:54 (#3092680)
LYLA
lIla s'il te plait :ange:
Comment ca je suis jalouse :enerve:
Par Solanne le 24/1/2003 à 17:53:08 (#3092774)
Provient du message de bhalou
Ici a poster un membre éminent du Team Turbine : LYLA elle même
Elle n'est pas de Turbine mais de Microsoft. :rolleyes:
Par Ender le 24/1/2003 à 18:04:27 (#3092852)
Par Norah le 24/1/2003 à 18:22:16 (#3092976)
Par Rioman le 24/1/2003 à 18:25:59 (#3092996)
Et si c'est bien elle, comme je l'ai dit plus haut on devrait faire un persistant pour elle en anglais avec une modération plus stricte.
Par Lyla FleurduLys le 30/1/2003 à 21:42:30 (#3137248)
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