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Question
Par ccemqe le 17/8/2001 à 20:05:00 (#136385)
Je joue sur Drach et maintenant que mon perso est prêt (enfin presque) je me tate pour les 2 derniers skills à lui mettre:
heu j'ai l attention de pvp.......on arrête de ricaner
Voilà en fait j'adore jouer un mago pure donc mes skills:
GM Mage + resist + eval + medit + wres
donc pour les deux derniers j ai commencé Scribe et je pensais à parry pour le dernier...
Quelqu'un peux me dire si parry est vraiment utile pour un mago? si parry tient compte et fait monter la dex?
J'ai été sur stratics et bon j ai pas tout compris....(j'suis une crêpe en roosbif)
Merci d'avance pour les renseignements..... :ange:
Par Gandalf le gris le 18/8/2001 à 13:45:00 (#136386)
Par Ash le mage le 18/8/2001 à 14:24:00 (#136387)
Par contre je sais pas pkoi certains mages se mettent à scribe, soit disant ke la RA est infinie ( peut etre tout le monde veut ressembler à XlordX?).
Les gas c pas parce que X lord X est gm scribe que c une bonne skill pour un mage, ca sert strictement à rien.
A quand les super mages gm cooking?
Par Leodido le 18/8/2001 à 16:42:00 (#136388)
copy / paste de stractics :
6) What's the deal with inscription- it adds a bonus to Protection and RA? (Updated by Heathwalker 1/01)
Inscription adds a bonus to protection and reactive armor.
RA if I remember correctly (was changed once after UO:R) now is 75 at gm scribe, 40 at 0 scribe (was initially 50 at 0 scribe) and scales between.
GM inscription Eval and Meditation RA will absorb 75 points of damage. Then you need to wait 5 minutes to cast it again. The duration of the protection spell is time based on on your magery up to around 3 minutes with gm. Once the spell wears off you cant cast again for ½ the amount of time it was active.
spell last 3 minutes wears off you cant cast for 1 ½ minutes
spell last 2 minutes wears off you cant cast for 1 minute
As for how the scaling between 0 and GM inscription works exactly I'm not sure - nobody ever posted any testing results.
Wrestling helps a lot............at gm inscrip with no wrestle you will get disrupted 25% of the time you are hit, but with the 0 wrestle you will always get hit and take continous damage.
at gm inscrip you get that 25% multiplied by the 50% chance to only get HIT much less disrupted with gm wrestle... so with gm wrestle and gm inscrip your change to get hit per swing is only 12.5%...
Protection reduces your chance of being interrupted during spell cast (ever tried to get that cure spell while poisoned?). Reactive Armor reflects some damage and absorbs the rest.
The strength of RA is against axers
The strength of Protection is against mages
The strength of Reflection is against mages
RA has 90 seconds timeout, meaning when your RA has been taken down (not time depended you just have to get hit) you have to wait 90 seconds before you can cast
Protection, on the other hand, has 3 minutes use time and then 90 seconds timeout
Par ccemqe le 18/8/2001 à 17:32:00 (#136389)
D'autres suggestions? :confus:
Merci pour l'aide en tout cas
Par krOniks le 18/8/2001 à 18:28:00 (#136390)
tu peux arreter ta parano coe koi tt le monde veut lui ressembler
Par Highlander le 19/8/2001 à 6:40:00 (#136391)
En passan les template de un Old Shool ses magery,Magic Resit ,Ei, Meditaion ,Swords, Tactics
Wrestling
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