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Faire sortir un monstre d'un objet
Par Miragul le 12/8/2002 à 21:56:51 (#1953205)
Suggestion
Par Shyehiem Azielm le 12/8/2002 à 22:45:43 (#1953449)
Par Miragul le 13/8/2002 à 8:19:47 (#1954787)
Par tonton le grognon le 13/8/2002 à 11:51:59 (#1955374)
// Stirg Trap Chest
/*
Includes BioWares scripts for generating Treasure and
'Do-Once' code.
This script will spawn 4 stirges that will attack the
players upon opening the chest. Create a chest and place this code into your
'onOpen' script. You must create a stirg in your area, right click it and
'Add to Palette' first. Then, take the BluePrint ResRef string and enter it
into the CreateObject function below (currently where the value "stirg001"
is, replace if yours is different). Once you have this BluePrint ResRef
(under advanced), you can delete the instance of the stirg in your area
(your palette will remember it).
*/
// Created By: Kevin Pisz
// Created On: 06/23/02
//
// BioWare's info:
//
//:: Created By: Brent
//:: Created On: February 26 2001
//
#include "NW_O2_CONINCLUDE"
void main()
{
if (GetLocalInt (OBJECT_SELF, "NW_DO_ONCE") != 0)
{
return;
}
object oLastOpener = GetLastOpener();
//Uncomment below if you want randomly generated treasure
//GenerateLowTreasure (oLastOpener, OBJECT_SELF);
SetLocalInt (OBJECT_SELF, "NW_DO_ONCE",1);
ShoutDisturbed();
location llocation = GetLocation(OBJECT_SELF);
object oStirg1 = CreateObject(OBJECT_TYPE_CREATURE, "stirge001", llocation, FALSE);
object oStirg2 = CreateObject(OBJECT_TYPE_CREATURE, "stirge001", llocation, FALSE);
object oStirg3 = CreateObject(OBJECT_TYPE_CREATURE, "stirge001", llocation, FALSE);
object oStirg4 = CreateObject(OBJECT_TYPE_CREATURE, "stirge001", llocation, FALSE);
}
Par Miragul le 13/8/2002 à 12:22:54 (#1955531)
J'essaie ça dès ce soir ! :D
Je pense que l'on peut remplacer les stirges par d'autres créatures non ?
Par tonton le grognon le 13/8/2002 à 13:10:06 (#1955804)
Par Miragul le 13/8/2002 à 17:46:22 (#1957308)
Provient du message de tonton le grognon
into the CreateObject function below
Elle est ou cette fonction Tonton ? Désolé, je suis nul :sanglote:
Par tonton le grognon le 13/8/2002 à 17:53:15 (#1957340)
(currently where the value "stirg001" is, replace if yours is different). object oStirg1 = CreateObject(OBJECT_TYPE_CREATURE, "stirge001", llocation, FALSE);
chacune de ces lignes invoque une stirge... 4 lignes, 4stirges..
tu remplaces le stirge001 par le resref du monstre que tu veux...
Par Miragul le 13/8/2002 à 17:57:23 (#1957380)
Mais il manque une chose à ce script...Le coffre ne se détruit pas :D (non non, je ne suis pas chiant:hardos: )
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